به ترموتبرید خوش آمدید

آموزش نصب رادیاتور پره ای | نصب و راه اندازی رادیاتور آلومینیومی

رادیاتور پره ای چیست و نصب ان چگونه است؟

نصب رادیاتور پره ای ملزم به این است که ابتدا درباره رادیاتور و نحوه کار کرد ان اطلاعاتی کسب کنید. رادیاتور پره ای نوعی رادیاتور خانگی است که از آلومینیوم برای تولید آن استفاده میکنند. معمولا رادیاتور پره ای به دلیل وزن سبک، طراحی زیبا و کارایی زیادش، در بسیاری از منازل و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. رادیاتور پره ای که با نام رادیاتور آلومینیومی نیز شناخته می‌شود، دارای پره‌هایی است که به موازات هم قرار می‌گیرند تا سطح تماس با هوا را افزایش داده و گرما را بهتر منتقل کنند.

شاید درباره ساختار و کارکرد و نصب رادیاتور آلومینیومی سوالاتی داشته باشید. رادیاتور پره ای یا آلومینیومی خطوط آبی دارند که مستقیما به داخل پره‌ها پاشیده می‌شوند. با نصب رادیاتور آلومینیومی و ورود آب به درون پره‌ها و انتقال حرارت به آلومینیوم، رادیاتور پره ای قادر خواهد بود گرما را به فضای اتاق منتشر کند. یکی از بهترین و مورد علاقه‌ترین ویژگی‌های رادیاتور پره ای برای خریداران، قابلیت تنظیم دمای ساده در رادیاتور است و آن را به یکی از محبوب‌ترین روش‌های گرمایش منازل تبدیل کرده است. رادیاتور پره ای نه‌تنها طراحی زیبا و کاربردی‌ای دارد، بلکه جنس آلومینیومی آن باعث شده است که در برابر هر گونه سایش و زنگ‌زدگی مقاوم شود.

رادیاتور آلومینومی ایران رادیاتور

رادیاتور آلومینومی

راهنمای نصب رادیاتور پره ای

رادیاتور پره ای مراحل نصب ساده‌ای دارد، اما دقت بالا در هر مرحله نصب از ضروریات است. برای نصب رادیاتور آلومینیومی باید مراحل زیر را طی کنید:

  1.     محل نصب رادیاتور پره ای را در خانه مشخص کنید.
  2.     با استفاده از ابزار مناسب، پایه‌های نصب رادیاتور پره ای را به دیوار وصل کنید.
  3.     رادیاتور پره ای را به پایه‌های نصب متصل کنید.
  4.     خط آب را با استفاده از شیرهای تنظیم، به رادیاتور پره ای وصل کنید.
  5.     با استفاده از ترموستات رادیاتور، گرمای مدنظرتان را تنظیم کنید.

در هر مرحله از نصب و راه اندازی رادیاتور آلومینیومی، نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارید. درواقع نکاتی وجود دارند که بهتر است آن‌ها را بدانید و رعایت کنید:

  •       مطمئن شوید خط آب، به‌ شکل درست به رادیاتور آلومینیومی وصل شده است. نباید هیچ نشتی‌ای وجود داشته باشد.
  •       مطمئن شوید که همه پایه‌های نصب رادیاتور پره ای، خوب و محکم به دیوار چفت شده باشند.
  •       دوره‌های تعیین‌شده برای تعمیر و بازرسی رادیاتور آلومینیومی را جدی بگیرید و سرکشی به تجهیزات آن را از یاد نبرید.
  •       حتی در صورت نصب رادیاتور پره ای توسط خودتان، حتما در صورت بروز مشکل به تعمیرکار کاربلد مراجعه کنید.

 _آشنایی با انواع رادیاتور 

لوازم نصب رادیاتور پره ای

برای نصب رادیاتور پره ای به لوازمی نیاز دارید که در زیر لیست شده‌اند:

  1.     پایه‌های نصب: در نصب رادیاتور پره ای، پایه‌های نصب زیرساخت سازه اصلی هستند ک به دیوار متصل می‌شوند.
  2.     شیرهای تنظیم: این شیرها برای کنترل جریان آب و همچنین تنظیم دمای رادیاتور آلومینیومی هستند. شما باید برای تنظیم گرمای مدنظرتان، باید از این شیرها استفاده کنید.
  3.     خط آب: برای انتقال آب به رادیاتور آلومینیومی، از خط آب استفاده می‌شود.
  4.     ترموستات: کنترل دمای رادیاتور آلومینیومی با ترموستات ممکن می‌شود.
  5.     ابزار نصب: برای نصب رادیاتور پره ای، نیاز دارید که ابزاری مانند پیچ‌ومهره، پرچ، مته و… را در دسترس داشته باشید.
ست لوازم نصب رادیاتور

ست لوازم نصب رادیاتور

این موارد ضروری برای نصب رادیاتور پره ای هستند. به جز این موارد، می‌توانید از خط لوله (اگر آب به رادیاتور دور است)، پوشش حرارتی (جهت کاهش اتلاف دما و افزایش راندمان رادیاتور آلومینیومی) و گردگیر (جهت جلوگیری از نشت آب) نیز استفاده کنید.

 

باید و نبایدها در راه اندازی و نصب رادیاتور آلومینیومی

حالا که راهنمای نصب رادیاتور پره ای را خوانده‌اید، شاید فکر کنید که این مراحل نصب، به نظر خیلی ساده هستند. اما برای درست کار کردن رادیاتور، نیاز به نصب درست و اصولی، و برای نصب درست و اصولی نیاز به رعایت یک‌سری باید و نباید مهم دارید.

 

o  محل نصب رادیاتور آلومینیومی

 درباره چگونه به نظر رسیدن رادیاتور وسواس به خرج ندهید و محل نصب را، بر اساس لوله‌کشی‌های موجود انتخاب کنید. رادیاتور پره ای ظاهر چشم‌نوازی دارد و در هر قسمتی از خانه می‌تواند جای خودش را باز کند؛ نکته مهم‌تر این است که آیا لوله‌کشی‌های لازم را برای نصب رادیاتور دارید؟ آیا می‌خواهيد از لوله‌كشي‌هاي قديمي براي رادياتور پره ای جدید خود استفاده کنید یا نیاز دارید که لوله‌کشی‌های جدیدی نصب کنید؟

 

o  ابعاد رادیاتور آلومینیومی

رادیاتورهای موجود در بازار تنوع زیادی دارند. برای نصب رادیاتور پره ای جدید خود عجله نکنید و با برآورد درست از میزان نیاز به گرما و متراژ خانه/اتاق، ابعاد مناسب را برای رادیاتور خود انتخاب کنید. در این مورد شاید نیاز به نظرات تخصصی‌تری داشته باشید که برای این منظور، کارشناسان ترموتبرید می‌توانند به شما کمک کنند.

توجه داشته باشید که طراحی رادیاتور پره ای نیز در حال حاضر به مرحله جدیدی وارد شده است و تنوع آن بسیار بالا رفته است. اولویت خود را اینگونه بچینید: اول ابعاد، بعد طراحی. اگر می‌خواهید به سراغ یک چهره جدید برای منزل خود بروید، رادیاتورهای عمودی که از جدیدترین‌ها هستند می‌تواند انتخاب جذابی باشد.

 

o  خرید شیر و رادیاتور مناسب

قبل از هر خریدی، محاسبه کنید که میزان دقیق حرارتی که برای گرم کردن اتاق از رادیاتور پره ای می‌خواهید چقدر است. این کار را می‌توانید با ماشین حساب‌های BTU انجام دهید. سپس به فکر خرید شیر مناسب برای رادیاتور آلومینیومی خود باشید. شیرها نقش مهمی در شکل دادن تجربه شما از رادیاتورهای پره ای بازی می‌کنند.

در این خصوص و درباره کلیت مراحل خرید و نصب رادیاتور پره ای می‌توانید با کارشناسان ترموتبرید تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button