به ترموتبرید خوش آمدید

اموزش تنظیم حالت گرمایش داکت اسپلیت

آموزش تنظیم گرمایش داکت اسپلیت برای زمستان

امروزه داکت اسپلیت‌ها یکی از کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین سیستم‌های تهویه مطبوع هستند که عموما هم دارای سیستم گرمایش و هم سیستم سرمایش‌اند. به دلیل دوکاره بودن این سیستم، یادگیری تنظیم گرمایش داکت اسپلیت از امور ضروری برای صاحبان داکت اسپلیت است. راه‌اندازی و استفاده از گرمایش داکت اسپلیت با راندمان بالا نکاتی دارد که در صورت رعایت آن‌ها، تجربه مطلوبی از استفاده داکت اسپلیت در فصل زمستان کسب خواهید کرد. در ادامه، تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان را به شما آموزش می‌دهیم.

 

گام‌های سرویس، راه‌اندازی و تنظیم داکت اسپلیت برای فصل زمستان

برای اینکه بتوانید گرمایش داکت اسپلیت را داشته باشید، باید راه‌اندازی و سرویس ابتدایی آن را انجام دهید. برای راه‌اندازی و سرویس به صورت کلی، شما ۳ مرحله در پیش دارید:

تنظیم حالت گرمایش داکت اسپلیت

تنظیم حالت گرمایش داکت اسپلیت

۱. شست‌وشو و نظافت یونیت خارجی و داخلی

برای راه‌اندازی گرمایش داکت اسپلیت، اول باید یونیت‌های داخلی و خارجی را شست‌وشو داد؛ چرا که داکت اسپلیت در حال استفاده بوده است و بهتر است نظافت شود تا از باز بودن مسیر های ورودی و خروجی اطمینان حاصل شود.برای تمیز کردن داکت اسپلیت مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا دریچه ای که جهت بررسی و شست وشو روی داکت اسپلیت تعبیه شده را باز کنید.
  2. پس از تمیز کردن یونیت داخلی به همین ترتیب یونیت خارجی را نیز تمیز کنید.
  3. فن ها و پروانه های پشت یونیت خارجی را میتوانید با استفاده از پودر و شوینده تمیز کنید.
  4. در تمام مراحل شست و شو دقت کنید که آب به موتور دستگاه و موتور فن نفوذ نکند.

۲. باز کردن اتصالات و شیرهای مخصوص ورود و خروج آب گرم

بعد شست و شو ونظافت یونیت داخلی و خارجی نوبت به راه‌اندازی گرمایش داکت اسپلیت میرسد. برای توزیع هوای گرم در فضا، بهترین کار این است که فلکه‌های ورودی و خروجی آب گرم را باز کنید. این فلکه‌ها به کویل آب گرم متصلند. در صورتی که گرمایش داکت اسپلیت از طریق پکیج شوفاژ صورت می‌گیرد، پکیج را برای تنظیم داکت اسپلیت برای گرمایش فعال کنید.

۳. تغییر مود دستگاه از ترموستات یا کنترلر

در این مرحله برای گرمایش داکت اسپلیت، باید تنظیمات داکت اسپلیت را از طریق ترموستات یا کنترلر تغییر دهید. مرحله اول این تغییر، قرار دادن مود روی Heat (گرما)ست و مرحله بعد،

تغییر حالت اسپلیت از وضعیت سرمایش به گرمایش، از مهم ترین اقدامات در جهت راه اندازی و اعمال تنظیمات گرمایش سیستم محسوب می شود. برای اجرایی کردن این امر بایستی تنظیمات مربوط به حالت MODE دستگاه به صورت درست و اصولی انجام شود. برای اعمال تنظیمات دستگاه می توان از طریق ریموت کنترل و ترموستات اقدام نمود. بر این اساس، در مرحله ابتدایی، باید حالت سیستم را روی وضعیت HEAT قرار دهید. سپس، درجه آن روي ۱۶-۱۸ تنظيم شود.

چگونگی تنظیم داکت اسپلیت با توجه به نوع سیستم

ابتدایی‌ترین نکته برای تنظیم داکت اسپلیت برای فصل زمستان، در نظر گرفتن نوع سیستم داکت اسپلیت است. به طور کلی گرمایش داکت اسپلیت می‌تواند دو نوع باشد:

  1.     گرمایش داکت اسپلیت به صورت Heat Pump
  2.     گرمایش داکت اسپلیت به صورت آب گرم

پیش از هرچیزی، برای گرمایش داکت اسپلیت آن را سرویس کنید و ترجیحا از یک سرویس‌کار کاردان کمک بگیرید. بعد از سرویس، هواگیری داکت اسپلیت را انجام دهید. هواگیری برای جلوگیری از سروصدای اضافه به هنگام گرمایش داکت اسپلیت ضروری است. سپس با توجه به نوع سیستم، یکی از دو بخش زیر را به عنوان ادامه مراحل انتخاب کنید.

 

تنظیم حالت گرمایش داکت اسپلیت در سیستم Heat Pump

سیستم گرمایش اسپلیت کانالی از نوع Heat Pump، از فشار مبرد استفاده و از کمپرسور برای افزایش دما کمک می‌گیرد. اگر دو مرحله مهم و ابتدایی «سرویس کردن» و «هواگیری» را انجام داده‌اید، حالا می‌توانید برای گرمایش داکت اسپلیت مراحل بعدی زیر را طی کنید.

  1.     با ریموت کنترل داکت اسپلیت‌تان، مود سیستم را تغییر بدهید. توجه کنید که مود باید روی آیکون خورشید یا هیت (Heat) باشد.
  2.     درجه گرمایش داکت اسپلیت را در بازه ۱۶-۱۸ بگذارید. با توجه به تغییرات دما، می‌توانید این درجه را تغییر دهید. داکت اسپلیت شما برای تولید گرما راه‌اندازی شده است.

نکته بسیار مهم در خصوص تنظیم اسپلیت برای گرمایش، یکی این است که باید تدریجا دما را افزایش دهید. اینکه به یکباره دما را از ۱۶ یا ۱۷ به ۲۴ ببرید، تعادل دما را از بین می‌برد و فضای خانه را بسیار گرم و خفه می‌کند.

 

تنظیم حالت گرمایش اسپلیت کانالی در سیستم آب گرم

از آنجا که در سیستم آب گرم، دمای داکت اسپلیت از طریق موتورخانه/پکیج تامین می‌شود، نیاز دارید که قبل از تنظیم داکت اسپلیت به طور رسمی، مدل وضعیت پکیج را تغییر دهید. بهترین زمان برای سرویس کردن داکت اسپلیت، زمانی بین اوایل پاییز تا قبل از سرد شدن رسمی هواست. اگر سیستم داکت اسپلیت شما از نوع آب گرم است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1.     برای تنظیم گرمایش داکت اسپلیت خود، ابتدا باید فیلترهای یونیت داخلی آن را شست‌وشو دهید. در این مرحله ابتدایی می‌توانید از یک سرویس‌کار کمک بخواهید. در ادامه مفصل‌‌تر درباره این مرحله خوانید خواند.
  2.     حالا شیرهای آب گرم را باز کنید تا داکت اسپلیت شروع به کار کند.
  3.     در سیستم آب گرم برای تنظیم داکت اسپلیت باید آن را روی فن قرار داده، و بعد دما را در کنترلر تنظیم نکنید.
  4.     در کنترلر، حالت داکت اسپلیت را عوض کرده و آن را روی Hear قرار دهید.
  5.     دما روی روی ۱۸ درجه بگذارید.

گرمایش اسپلیت شما حالا راه‌اندازی شده است. 

عکس ریموت کنترل داکت اسپلیت برای تنظیم روی حالت گرمایش

عکس ریموت کنترل داکت اسپلیت برای تنظیم روی حالت گرمایش

نكات مهم براي تنظيم گرمايش داكت اسپلیت در زمستان

  •       در صورتی که در این کار تخصص ندارید، اصلا و ابدا دستگاه را باز نکنید. تنظیم داکت اسپلیت باید توسط فردی باتجربه انجام شود تا مراحل به‌درستی انجام شود و حوادث ناگوار رخ ندهد.
  •       هنگام شستن یونیت خارجی، آب را مستقیما روی آن نپاشید. قسمت‌هایی مثل کمپرسور و برد داکت اسپلیت هم اصلا نباید با آب برخورد کنند.
  •       هنگام روشن شدن دستگاه، همه دریچه‌های خروجی را باز یا نیمه‌باز بگذارید تا جریان هوا به‌درستی شکل بگیرد و گرمای داکت اسپلیت به بهترین نحو پخش شود.

 

اگر سوالات بیشتری در خصوص گرمایش داکت اسپلیت و تنظیم داکت اسپلیت برای فصل سرما دارید، از متخصصان ترموتبرید سوال کنید. 

_ خرید داکت اسپلیت با ارزانترین قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button