به ترموتبرید خوش آمدید

معرفی پکیج بوتان

پکیج بوتان

معرفی پکیج بوتان : یک سیستم شامل مجموعه ای از قطعات است  که برای گرم کردن آب در یک قاب  طراحی شده است. این محصول  شامل عایق بندی، کنترل ها و عناصر گرمایشی است، که وظیفه تامین گرما برای رادیاتور و تامین آب گرم مصرفی را دارد.

پکیج ها به دلیل های مختلفی مانند مصرف بهینه سوخت و انرژی، اشتغال فضای کم، تولید آب گرم یکنواخت و سریع نسبت به آبگرمکن های قدیمی و موتورخانه های مرکزی (که مصرف سوخت بالایی دارند)  از طرف مصرف کنندگان مورد توجه قرار گرفته است.این دستگاه با گاز شهری مایع کار میکند. حخواندن مقاله معرفی پکیج بوتان به شما در مقایسه و خرید پکیج دیواری و زمینی کمک خواهد کرد. برند بوتان یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین برند ها  در صنعت تولید سیستم های گرمایشی خانگی و حرفه ای است. آبگرم کن دیواری و پکیج بوتان اغلب اولین انتخاب افراد است، به طوری که از هر ۱۰ خانه حدود ۵ یا ۶ خانه از این برند استفاده میکنند.

معرفی محبوب ترین مدل های پکیج بوتان

بوتان پکیج های مختلفی ارائه داده است که از بهترین پکیج های خانگی بوتان میتوان به مدل های زیر اشاره کرد:

اپتیماoptima

روماroma

بیتاbita

perlaپرلا

پرلاپروperla pro

شرکت بوتان  به دلیل بالا بودن سطح کیفیت محصولاتش رضایت مشتریان را جلب کرده است. کیفیت پکیج های دیواری بوتان سبب شده تا کشور های خارجی نیز این محصول را بپسندند و بوتان جز معدود شرکت های ایرانی صادر کننده تاسیسات گرمایشی باشد. .

در ادامه مقاله معرفی پکیج بوتان درباره مزایا و معایب و نگهداری صحیح پکیج خواهید خواند.

مزایای پکیج بوتان

بوتان در تولید پکیج های خود از قطعات ایتالیایی و تکنولوژی به روز دنیا استفاده میکند.  همین امر باعث راندمان گرمایشی بالای محصولات این شرکت شده است. متریال و مواد اولیه به کار رفته برای بدنه، از جنس پلاستیک مقاوم است که وزن کم و طول عمر زیادی دارد. هنگام روشن بودن پکیج  بسیار کم سر و صدا است. پکیج دیواری بوتان با أنواع رادیاتور های آلومینیومی و رادیاتور های پنلی همخوانی دارد.

به گفته متخصصان  برد اصلی با کیفیت  پکیج بوتان به ندرت دچار خرابی میشود و سالیان سال دوام دارد.از دیگر ویژگی های محصولات این برند میتوان به تنوع بالای محصولات از نظر اندازه، امکانات  و محدوده قیمتی اشاره کرد. این ویژگی ها با توجه به مصالح مصرفی ساختمان، شرایط آب و هوایی و موقعیت ساختمان متغیر است.

راندمان بالای پکیج بوتان سبب مصرف سوخت کمتر نسبت به موتورخانه ها و پکیج های مشابه شده است. همینطور اشغال فضای کمتر، گرمایش یکنواخت و تعمیر آسان (به علت در دسترس بودن قطعات و همینطور تعدد تعمیرکاران مسلط به پکیج بوتان) از مزیت های بزرگ این پکیج های دیواری است.یکی دیگر از ویژگی های پکیج بوتان، سیستم ضد یخ آن است. در صورتی که دمای آب از حدی پایین تر بشود، پمپ فعال میشود و تا زمانی که دمای آب داخل منبع به حد نصاب برسد، پمپ فعال می ماند.

معایب پکیج بوتان

بوتان برای ساخت قطعه هیدرولیک در محصولات خود از پلیمر استفاده میکند که نسبتا طول عمر کمتری دارد اما  رسوب نمیگیرد. پکیج های این برند توانایی تامین آب گرم برای متراژ بالای ۳۰۰ متر را ندارند.

 نگهداری از پکیج بوتان

نگهداری صحیح از پکیج موجب افزایش طول عمر دستگاه میشود و لازم نیست هزینه های گزاف بابت تعمیر پکیج دیواری بوتان متحمل شوید.  در این بخش به چند نکته بابت نگهداری این پکیج ها می پردازیم:

  • برای نصب پکیج دیواری بوتان از سرویسکاران و تعمیرکاران مجاز شرکت بوتان کمک بگیرید.
  • ظرفیت شوفاژ ها را طوری تنظیم کنید که با محیط تناسب داشته باشد در نتیجه این عمل کارایی و دوام این دستگاه ها نیز بالاتر میرود و همچنین هزینه قبض برق و گاز به مراتب کاهش خواهد یافت.
  • فیلتر سختی گیر نصب کنید.نصب فیلتر سختی گیر (فیلتر مغناطیسی یا پلی فسفات)  املاح آب ورودی به سیستم شوفاژ را کاهش میدهد و تا حد زیادی از خرابی و رسوب گرفتن در مبدل های پکیج و لوله های داخلی جلوگیری میکند و باعث افزایش طول عمر دستگاه شما میشود.
  • تنظیم درست درجه حرارت شوفاژ ها . درجه حرارت شوفاژ ها را  روی حداکثر قرار ندهید چون در این صورت سیستم گرمایشی با تمام توان به کار خود ادامه میدهد و فرصت استراحت و ریکاوری ندارد. علاوه بر افزایش هزینه قبض برق و گاز دستگاه شما زودتر مستهلک می شود و نیاز به تعمیر پیدا میکند.
  • علاوه بر نکات گفته شده، برای افزایش طول عمر پکیج بوتان خود نیاز است راه های هدر رفتن گرما را مسدود کنید مانند بستن دریچه کولر، پوشاندن درز های پنجره ها و … . با رعایت این نکات دستگاه گرمازا شما طول عمری بیشتری خواهد داشت و هزینه کمتری برای تعمیر و نگهداری آن خواهید پرداخت. در مقاله ۶ روش برای جلوگیری از هدر رفت گرما در زمستان بیشتر در این باره بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button